truman show

ibland känns det som om jag är med i någon sjuk tv serie.... iaf sen jag kom ner hit så har det kännt som det med alla jävla sammanträffan den och all hjälp som jag inte förtjänar men får ändå! fortsätter det såhär så komemr jag antingen komma hem gift eller rik som ett svin. vet inte varför men jag vet inte varför jag har haft en sån jävla tur hittils så man kan ju alltid hoppas. skall ta er tillbaka till de första grejerna som började min sjuka tur streak.
hoppade av tåget på romastreet och träffade caroline utanför och fick hennes nr men hade ärligtalat ingen direkt tanke på att ringa henne för jag kände henne inte riktigt. men tog kontakt iaf och lärde känna några chilenare och andra trevliga människor som man hänger med nu. inte mkt hände på den fronten p åett tag men så ringde troy mig och frågade om jag vill hjälpa honom med lite jobb i trädgården och det ville jag så jag kom. jobbade hårt som ett svin och av någon anledning to jag så få pauser som möjligt vilket resulterade i att jag gjorde ett bra jobb relativt fort och när fred kom och såg att jag jobbade hårt så gav han mig lite jobb kommande två veckor.
sen en fin kväll i parken i southbank mötte jag upp carolin och chilenarna för lite BBQ och äckligt vin. senare på den kvälen tror jag det var när JP  frågade om jag behövde någonstans att bo eftersom jag hade sagt att jag inte kunde stanna där jag bor nu mkt längre. en i deras hus skulle näligen flytta ut och de skulle tycka det var trevligare med någon de kände lite istället för en total främling. så idag ringde han och sa att jag borde komma inoch betala deposit för rummet till deras landlord. så det gjorde jag och när vi pratade lite grann så erbjöd landlorden mig ett job för han och hans bror..........
så sista spiken i kistan för min otroliga tur skulle vara om jag får jobbet som carolin rekomenderade för mig imorgon när jag skall dit och lämna in mitt cv.

ja jävlar i min lilla låda. så det är det som har hänt, har letat lite jobb och skall fortsätta med det i 4 veckor till om jag inte får något innan dess. skall sen flytta in i ett soft litet kollektiv med trevliga människor i west end som antagligen är brisbanes mest trevliga stadsdel och som jag älskar.
everything is coming my way.
av någon anledning...........................................
hoppas alla har det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0